Rust, stress en opluchting - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu Rust, stress en opluchting - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu

Rust, stress en opluchting

Door: Teun Kuijper

Blijf op de hoogte en volg Teun

05 Oktober 2013 | Ierland, Cork

De week begon rustig. Maandag heb ik een ELISA (Enzyme Linked Immuno Sorbent Assay) uitgevoerd en waren er weer jonge muizen. De breincellen van die muizen heb ik weer in kweek gebracht. Woensdag was er weer een nieuwe patient. Ik heb het bloed opgehaald en heb weer een experiment ingezet.
Donderdag was een drukken en stressvolle dag. In de middag kreeg ik te horen dat er weer bloed was voor een experiment. Dit keer van iemand zonder MS, welke we gebruiken als controlegroep. Voordat ik naar het ziekenhuis ging om het bloed op te halen, merkte ik dat de stroom het niet meer deed. Ik dacht eerst dat het aan de kabel van mijn laptop lag want deze kreeg geen stroom meer. Maar blijkbaar was overal in het lab de stroom er af. Het duurde een hele tijd voordat de stroom weer terug was. Er was niemand te vinden die er verstand van had en ik moest de cellen diezelfde dag isoleren. STRESS! Uiteindelijk was het geregeld. Wat was de oorzaak? Studenten. Er was een prakticum op het lab en 1 van die studenten heeft de noodstop ingedrukt. Toen de stroom weer terug was, ben ik het bloed gaan halen (ik had nog minder dan 1 uur over om de cellen te isoleren omdat er nog een ander experiment aan de gang was). Uiteindelijk was ik om 6 uur klaar met het isoleren van de PBMC (Peripheral Blood Mononuclear Cells) en kon ik het experiment pas de volgende dag starten. Die start met een 24 uur behandeling. Dus Zaterdag terugkomen om de rest van het experiment uit te voeren.
Vandaag heb ik dus moeten werken. Ik moest al om 8 uur er zijn om de volgende behandeling uit te voeren. Pas om 4 uur ('s middags) waren de behandelingen klaar en konden de cellen geoogst worden.
Tussendoor ben ik naar de Mardyke Arena gegaan. Ik had daar met iemand afgesproken om te kijken bij het badminton. Ik kan daar elke keer een racket lenen. Dus voortaan ga ik Dinsdag en Zaterdag badmintonnen!!!!
Daarnaast hebben we hier een regenachtige week gehad. Alleen vandaag is het zowat onbewolkt, schijnt de zon en is het 14 graden, al voelt minstens aan als 20.
Groeten

  • 06 Oktober 2013 - 00:26

    Hmt.kuijper.:

    Die Teun,
    Jammer dat je overgroot-vader er niet meer is, in zijn schuurtje had hij witte muizen die als ze
    het juiste gewicht hadden, per honderd verzonden werden naar verschillende laboratoria.
    Allemaal voor onderzoek. En als mijn vader op vakantie was, mocht ik zorgen dat ze het juiste
    eten en drinken kregen. Ook je Opa is er wel eens druk mee geweest.
    En wat doe je toch met die vervelende studenten ? Kunnen die nou zich echt niet gedragen ?????
    Stuur ze toch weg.
    Teun wij blijven met belangstelling je volgen. Het gaat je goed, maak er een gezellige tijd van. !!!!!
    Sterkte Riek Tuus Uden.

  • 06 Oktober 2013 - 12:03

    Elly Van Liempt:

    Hallo Teun,

    Zo houden ze jou dus bezig. Zelfs sportief aan de gang !! Goed voor de conditie van lichaam en geest. Wij hebben afgelopen week gerepeteerd voor de Taizee viering van 25 oktober. Gaat misschien wel zonder boeken voor ons gebeuren !! Hopelijk komen er genoeg jongeren ( en anderen) om onze inzet te belonen. Lukt het je goed om in engels te converseren ? Zijn er ook andere nationaliteiten of ben je jij de enige niet inboorling ? Een fijne zondag en tot je volgende blog.
    groetjes

    Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12922

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Cork

Landen bezocht: