Trainen en bezoek - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu Trainen en bezoek - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu

Trainen en bezoek

Door: Teun Kuijper

Blijf op de hoogte en volg Teun

09 Maart 2014 | Ierland, Cork

Maandag ben ik begonnen aan een ELISA voor de PBMCs die zijn behandeld met Poly (I:C). Volgens de fabrikant zouden de antistoffen ook op mensen moeten werken (antistoffen zijn gemaakt voor gebruik in muizen). Dus lekker tekeer gaan met de plaat tijdens de wasstappen. Soms moet je gewoon met iets slaan. Bij een ELISA kan dat lekker met de plaat op tafel. Maar helaas werkte de antistoffen niet op de menselijke samples.
Woensdag was mijn broer(tje) jarig. Dus gezellig even geskyped.
Op Donderdag hadden we weer een vrijwilliger die bloed afstond voor de controlegroep. Ik ben toen ook gestart met het trainen van een Master student die na mijn vertrek dit project gaat overnemen. Dus het hele proces van PBMC isolatie en de behandelingen uitgelegd.
Dinsdag bij de badminton heb ik mijn team flink getraind. Woensdag hebben we de mixed dubbel geoefend.
Zaterdag morgen zijn mijn vader en broertje naar Cork gekomen. Dit was de eerste (bewuste) vliegreis van mijn broertje. Ik heb ze s' morgens opgehaald op het busstation en we zijn toen naar St. Anne's church gegaan. Daar kon je de Shandon bells luiden en had je een prachtig uitzicht over de stad. Daarna zijn we via St. Patrick Street naar de English Market gegaan. Toen zijn we naar hun kamer (Killarney Guest House) gegaan om wat spullen te dumpen en vervolgens zijn we naar de universiteit gegaan om te kijken waar ik werk. Ik heb ze het hele lab laten zien. Van daaruit zijn we naar mijn appartement gegaan. Daar hebben we wat gedronken en zelfgemaakte cake genuttigd. 's Avonds hebben we in de Bierhalle gegeten. Zondag morgen mocht ik mee ontbijten in het Killarney Guest House. Daarna zijn we naar Cork City Gaol geweest. Dat is de oude gevangenis van Cork. Vervolgens nog over het universiteitsterrein gelopen en terug naar het centrum gegaan. Daar hebben we nog wat gegeten en heb ik ze naar het busstation gebracht. Ik vond het kei gezellig dat ze op bezoek waren gekomen. Over iets minder dan een maand kom ik weer terug naar Nederland. Ze zijn nog niet van me af!
Groeten

  • 11 Maart 2014 - 22:03

    Henny Drenth:

    Hé leuk Teun dat Bert nu ook heeft gezien waar jij werkt en woont!!!Het is daar volgens mij prachtig en wij willen misschien in de zomer daar op vakantie heen gaan!! Heel veel plezier de laatste maand daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 12904

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Cork

Landen bezocht: