Ze komen van Avans effe langs - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu Ze komen van Avans effe langs - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu

Ze komen van Avans effe langs

Door: Teun Kuijper

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 Maart 2014 | Ierland, Cork

Zoals in mijn vorige verslag vermeld, was het Maandag St. Patricks Day. Dus lekker vrij. Maar Dinsdag weer gewoon aan t werk. Beetje microscopie en mijn student helpen met een ELISA. Ook Woensdag weer microscopie gedaan en in de middag bezoek gehad vanuit Nederland. Stagebezoek van AVANS. Mijn begeleider van school was met een paar collega's naar Cork gekomen. Na een gesprek met mijn begeleider op UCC zijn we naar de kroeg gegaan. Avans betaald, dus dan moet je wel een biertje of 2 nemen. Daarna zijn we gaan eten in de Charcoal Grill (voorheen Bierhalle). Lekker gegeten maar ik moest er na een tijdje weer vandoor omdat ik een badmintonwedstrijd had. Nou was het dan niet heel verstandig om van te voren te drinken, al ging het nog redelijk. Alleen waren de mannen in het team dit keer zwaar slecht. Ik stond met de coach aan de kant de mannendubbel te kijken en we konden wel janken. Gelukkig waren de dames van de tegenstanders weer slecht. Dat niveau was lager dan campingbadminton. Dus de damesdubbel was makkelijk gewonnen en in de mixeddubbel speel je gewoon alles terug naar de dame. Na de wedstrijd ben ik weer terug de stad in gegaan om mee te drinken met de bezoekers van school. Ik heb nog nooit van m'n leven zoveel gezopen. Maarja, wat wil je als t gezellig en gratis is....
De volgende dag was ik ook goed ziek. Dat kwam dus een beetje door het drinken, maar ook in combinatie met stress. Ik had net te horen gekregen dat er een aantal labels in het verslag aangepast moeten worden, en daar komt ook weer een heleboel literatuur bij kijken. Dus veel werk te doen in korte termijn. Vrijdag hebben we dit in onze wekelijkse vergadering doorgenomen en gelukkig valt het wel mee. Ben er nu al klaar mee. Ja, t is echt af.
Vandaag heb ik voor mijn afscheid een Sacher Torte gebakken. Das nog een hele klus in dat keukentje hier. Ik moest de taart in 2 delen bakken. Uiteindelijk is die dan klaar, maar het heeft wat moeite gekost. Zullen ze volgende week wel blij mee zijn.
Groeten

  • 23 Maart 2014 - 10:05

    Monique:

    Hij ziet er goed uit!! (de sachertorte)
    Fijn dat het koken en bakken je zo goed afgaat :D.
    Dat komt helemaal goed.
    Geniet van je laatste week.
    groetjes van ons allemaal

  • 25 Maart 2014 - 22:14

    Anneke:

    Hoi Teun

    Wanneer je weer terugkomt bij La Vita (?) verwachten we wel een baksel van jou! Fijn dat je met je onderzoeken klaar bent. Wanneer kom je onze tenoren weer versterken?

    Tot ziens en geniet nog even.

    groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12844

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Cork

Landen bezocht: