Knallen in vakantietijd - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu Knallen in vakantietijd - Reisverslag uit Cork, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu

Knallen in vakantietijd

Door: Teun Kuijper

Blijf op de hoogte en volg Teun

21 December 2013 | Ierland, Cork

De tweede week van de vakantietijd in Cork is voorbij. De school is zo goed als verlaten op een paar stagiaires en onderzoekers na (waaronder ik). Het schoolsemester is voorbij, maar voor ons stagiaires gaat het werk gewoon door. Maandag heb ik weer een test ingezet met de BMDMs. 'S morgens vroeg de cellen voorbereid en 's middags om 4 uur de eerste behandeling gedaan. De volgende dag (Dinsdag) moest de 2e behandeling om 8 uur uitgevoerd worden. Daarna de cellen voor de 2e test met BMDMs voorbereid en om 4 uur ingezet. Daarnaast nog de rest van de behandelingen voor de eerste test uitgevoerd en om 4 uur de cellen geoogst. In totaal 3 testen ingezet en dus 4 volle dagen gewerkt. Het vereist wat planning als je de testen over elkaar inzet. Maar elke dag moest ik al voor 8 uur 's morgens op het lab zijn om de behandeling om 8 uur in te zetten. Ik was dus kapot na deze dagen. Vooral omdat ze in het appartement op Woensdag morgen, om 2:30, het brandalarm af lieten gaan. Die matrassen hier bestaan uit springveren. Toen dat alarm afging schrok ik wakker en veerde ik letterlijk een meter de lucht in!
Vrijdag heb ik een rustdag genomen. De weekelijkse afspraak met mijn begeleider ging ook niet door omdat hij onverwachts naar Dublin moest voor privézaken. Vandaag ben ik nog even naar het lab gegaan om de laatste spullen op te ruimen. De BMDMs die ik nog in kweek had mochten weg. Daar gaan we niet meer mee werken en als we dat toch weer gaan doen hebben we nog genoeg cellen in de vloeibare stikstof opgeslagen.
Groeten.