Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Teun Kuijper - WaarBenJij.nu

Dublin

Door: Teun Kuijper

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 November 2013 | Ierland, Dublin

Vrijdag morgen was het dan zover. Op naar Dublin. Ik moest er al vroeg uit want ik moest de trein van 7 uur hebben. Hier in Ierland gaan ze niet zoveel met de trein en je moet ook een plek reserveren. Ze hebben in de trein aan de zijkanten electronische naamplaatjes. Je boekt een plaats en jou plaats wordt aangegeven met je eigen naam. Ik heb in de trein nog even bijgeslapen. Duurt toch zeker 2,5 uur van Cork naar Dublin. Eenmaal in Dublin ben ik meteen naar de Science Gallery in Trinity College gegaan voor de neuroscience conferentie: Frontiers in Neurology. Het waren zeer interessante lezingen over o.a. MS, waar mijn project over gaat. Het was alleen een beetje te vroeg die morgen dus het was moeilijk om wakker te bijven. Gelukkig hadden ze in de pauze genoeg koffie!! Rond 6 uur was de conferentie klaar en ben ik naar het hotel gegaan. Ik heb ingecheckt, ben in het restaurant gaan eten en meteen in bed gedoken.
De volgende dag ben ik als eerste naar het Guinness Storehouse gegaan. Maar goed dat ik daar mee begon want later op de dag was het stukken drukker. Als eerste wordt je door het brouwproces geleid en kom je bij de tasting experience. Hier krijg je een klein glaasje Guinness en wordt je geleerd hoe je dat moet drinken. Daarna kom je bij de Guinness academy. Hier leer je je eigen perfecte Guinness te tappen. Helemaal op de top van het gebouw is de Gravity Bar. Hier heb je een prachtig uitzicht over Dublin en kun je genieten van een goed glas Guinness. De Guinness Storehouse is toch zeker wel het toppunt van Dublin.
Daarna ben ik de stad in gegaan en heb veel in de winkelstraten rondgelopen. Als je Grafton street uitloopt kom je in St. Stephen's Green, wat een prachtig park is. In Grafton street zijn veel straatartiesten. Zo was er ook iemand die met fakkels jongleerde. Hij liet verschillende manieren van jongleren zien uit verschillende werelddelen. Zo kwam ook Amsterdam aan bod. "En zo doen ze het in Amsterdam" zei hij al rokend met een fakkel in zijn mond.
's Avonds heb ik niet veel gedaan. Ik was nog steeds een beetje moe van die vroege vrijdag. Zondag heb ik nog een laatste ronde door de stad gemaakt, en ben nog even langs Dublin Castle gegaan, en ben toen naar het station gegaan om de trein naar Cork te pakken. Het was een fantastisch weekend.
Groeten

  • 22 November 2013 - 17:59

    Elly Van Der Meijden:

    Hoi Teun,
    Wat leuk om je ervaringen uit Dublin te lezen. Deze stad staat nog steeds op mijn to-do-list. Mooie tips van je. Zo kom je nog een ergens. Je moet er wel wat voor doen, zoals vroeg opstaan, maar dan heb je ook wel veel gezien. La Vita is gestart met het kerstrepertoire. Misschien dat we je tijdens onze nieuwjaarsborrel weer kunnen zien/spreken. Hartelijke groet!
    Elly van der Meijden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 12851

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 Maart 2014

Cork

Landen bezocht: